Subject: FW: (VT2156) Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine, Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond
From: "Rasmus Valli" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 11:36:22 +0300

Tere!

Sain automaatvastuse, et Annika Matson on puhkusel kuni 01.11, edastan
parandatud kooskõlastuse taotluse.

Lugupidamisega

Rasmus Valli

Projekteerija

OÜ Keskkonnaprojekt

E-mail: [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Tel: +372 5786 5900

From: Rasmus Valli <[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 21. oktoober 2024 11:30
To: 'Annika Matson' <[email-masked]>
Subject: RE: (VT2156) Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu
rajamine, Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond

Tere!

Saadan parandatud failid.

*         Teetruupidele palun märkida peale ka voolusuund. – Voolusuunad
lisatud

*         Paraku ei saa nõustuda multitoru paigaldamisega lahtisel
meetodil Pansionaadi tee truubiga (riigitee nr  18106 km 1,98).  Eeldades,
et truubi väljavool asub samal pool otsas, kuhu olete märkinud
sadeveetorustiku väljavoolu, siis toimub multitoru ristumine truubiga
sissevoolu poolse otsa juures ning truubi peal ei ole piisavalt pinnast,
et multitoru paigaldamisel truubist min 0,5 kõrgusele jääks tagatuks ka
multitoru min paigaldussügavuse nõue. – Lahendus muudetud, multitoru
paigaldatakse truubi alt.

*         Riigitee nr 18106 km 2,35-2,40 ja km 2,45-2,47 kulgeb multitoru
(maas) teemaal. Palun täiendada seletuskirja (Ristumine riigiteega leiab
aset pigem km 2,47, mitte 2,46, korrigeerida asendiplaani ja ristlõike
joonist). - Parandatud

*         Multitoru ristumisel kinnisel meetodil riigiteega nr 18106 km
2,47 näha ette vasakpoolse puurimiskaeviku pinnasala taastamise ulatus
analoogselt paremal pool sõiduteed olevale puurimiskaevikule (kaevikust
veidi laiemas ulatuses).- Parandatud

*         Kas saan õigesti aru, et õhuliini ristumisel riigiteega 18106 km
2,34 ja km 3,65 ning riigitee nr 18234 km 0,07 on olemasoleva õhuliini
kõrgus 7,2m ning projekteeritud multitoru (õhus) (sideõhuliini) kõrgus 7m?
Juhul, kui see nii on, siis sel juhu ei ole ju tagatud õhuliinide vahe
0,3m, mille kohane nõue on märgitud asendiplaani Märkustes.

Palun eemaldada vastuolu (nt täiendada viidet asendiplaani joonisel ja
korrigeerida märkuste punkte (nt lisades „juhul, kui asendiplaanil pole
märgitud teisiti“ vms). Antud korrektuuriga saaks lahendatud ka vastuolu,
kui asendiplaanil on märgitud, et multitoru paigaldada kohe õhuliini alla
või õhuliini kõrvale kõrvale. – Märkustes sõnastus muudetud.

*         IKÕ plaanide tingmärkide loendis palun kajastada ka IKÕ alasse
jääva tehnovõrgu pikkus (m) (vt näidislahendust). PS. IKÕ plaanide .dwg
formaadis esitamise nõuet otseselt ei ole, kuid soovin neid sel kujul
saada, et oleks hiljem kasutusteatise kooskõlastamisel mugavam kontrollida
rajatud tehnovõrgu paiknemist IKÕ alas. – Tehnovõrgu pikkus IKÕ plaanidele
lisatud.

Lugupidamisega

Rasmus Valli

Projekteerija

OÜ Keskkonnaprojekt

E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Tel: +372 5786 5900

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 18. oktoober 2024 14:40
To: Rasmus Valli <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: (VT2156) Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu
rajamine, Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond

Tere!

*         Teetruupidele palun märkida peale ka voolusuund.

*         Paraku ei saa nõustuda multitoru paigaldamisega lahtisel
meetodil Pansionaadi tee truubiga (riigitee nr  18106 km 1,98).  Eeldades,
et truubi väljavool asub samal pool otsas, kuhu olete märkinud
sadeveetorustiku väljavoolu, siis toimub multitoru ristumine truubiga
sissevoolu poolse otsa juures ning truubi peal ei ole piisavalt pinnast,
et multitoru paigaldamisel truubist min 0,5 kõrgusele jääks tagatuks ka
multitoru min paigaldussügavuse nõue.

*         Riigitee nr 18106 km 2,35-2,40 ja km 2,45-2,47 kulgeb multitoru
(maas) teemaal. Palun täiendada seletuskirja (Ristumine riigiteega leiab
aset pigem km 2,47, mitte 2,46, korrigeerida asendiplaani ja ristlõike
joonist).

*         Multitoru ristumisel kinnisel meetodil riigiteega nr 18106 km
2,47 näha ette vasakpoolse puurimiskaeviku pinnasala taastamise ulatus
analoogselt paremal pool sõiduteed olevale puurimiskaevikule (kaevikust
veidi laiemas ulatuses).

*         Kas saan õigesti aru, et õhuliini ristumisel riigiteega 18106 km
2,34 ja km 3,65 ning riigitee nr 18234 km 0,07 on olemasoleva õhuliini
kõrgus 7,2m ning projekteeritud multitoru (õhus) (sideõhuliini) kõrgus 7m?
Juhul, kui see nii on, siis sel juhu ei ole ju tagatud õhuliinide vahe
0,3m, mille kohane nõue on märgitud asendiplaani Märkustes.

Palun eemaldada vastuolu (nt täiendada viidet asendiplaani joonisel ja
korrigeerida märkuste punkte (nt lisades „juhul, kui asendiplaanil pole
märgitud teisiti“ vms). Antud korrektuuriga saaks lahendatud ka vastuolu,
kui asendiplaanil on märgitud, et multitoru paigaldada kohe õhuliini alla
või õhuliini kõrvale kõrvale.

*         IKÕ plaanide tingmärkide loendis palun kajastada ka IKÕ alasse
jääva tehnovõrgu pikkus (m) (vt näidislahendust). PS. IKÕ plaanide .dwg
formaadis esitamise nõuet otseselt ei ole, kuid soovin neid sel kujul
saada, et oleks hiljem kasutusteatise kooskõlastamisel mugavam kontrollida
rajatud tehnovõrgu paiknemist IKÕ alas.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Rasmus Valli < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, October 17, 2024 3:18 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: (VT2156) Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu
rajamine, Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond

Tere!

Saadan parandatud failid.

1.	Projekteeritud trassi ühendamine ELASA sidevõrguga kaevus 103K34
teostada vaadatuna riigitee poolt kaevu tagant küljest, et oleks tagatud
avatud kaeviku nõuetekohane vahekaugus teemaal paikneva kraavi
välisnõlvast (min 1m). Lisada avatud kaeviku piirid ja kaeviku kaugus
kraavi välisnõlvast. - Parandatud
2.	Asendiplaanile märkida tehnovõrgu kaugus teeäärse truubi (b/p
„Kundruse“ bussiooteala all) otsast tehnovõrgu ristumisel riigiteega 18178
km 11,94. Ristlõike joonisel palun märkida ka tehnovõrgu sügavus
ristumisel vasakpoolse kraaviga. - Parandatud
3.	Tehnovõrgu paigaldamisel riigitee nr 18106 km 1,98-3,65 maantee
äärse kraavi vahetuslähedusse, palun märkida avatud kaeviku piirid ning
kaeviku kaugus kraavi välisnõlvast ja truubist. Tagada kaeviku kaugus
kraavi välisnõlvast min 1m. Täpsustada tehnovõrgu paigaldamise meetod
(kinniselt, avatud kaevikuga või adraga).
Antud lõigus on kohati kõrvuti kaks riigitee maaüksust, millest üks on
üsna kitsas. Vältida tehnovõrgu kulgemist libamisi kinnistu piiril
kulgemisel ühelt kinnistult teisele. Soovitame kavandada tehnovõrgu
paiknemine selliselt, et oleks ennetatud ehitustööde käigus tehnovõrgu
paigaldamine väljapoole IKÕ ala (antud juhul puutuvad naaberkinnistute IKÕ
alad kokku vaid nurkapidi). Tehnovõrgu paiknemisel riigitee maaüksusel
võiks tehnovõrgu kaugus kinnistu piirist olla min 0,5m. – Lahendus sai
muudetud nii, et tõstin multitoru täies ulatuses erakinnistutele, et ei
oleks ühelt kinnistult teisele kulgemist. Kui mõni erakinnistu omanik on
lahendusele vastu siis tuleb lahendus hiljem uuesti ümber teha ja uuesti
Transpordiametiga kooskõlastada.
4.	Tehnovõrgu ristumine riigitee 18106 km 3,15 kraaviga teostada
kinnisel meetodil, tagades avatud kaevikute kaugus kraavi välisnõlvast min
1m või rajada tehnovõrk lahtisel meetodil kraavi välisnõlvast
nõuetekohasele kaugusele. - Parandatud
5.	Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid palun vormistada vastavalt
Transpordiameti
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/IK%C3%95%
20n%C3%A4idislahendus_19.02.2024.pdf> Isikliku kasutusõiguse seadmise
plaani näidislahendusele. Edastage palun IKÕ plaanide fail ka .dwg
formaadis.- IKÕ plaanid parandatud. Varasemalt pole dwg formaadis IKÕ
plaane vaja olnud, kas nüüd edaspidi tuleb need esitada?
6.	Palun korrigeerida ristlõike joonisel riigitee km-t tehnovõrgu
ristumisel riigiteega nr 18106 km 2,46 (ristlõike joonisel märgitud km
2,39). Märkida joonisele ka truup ning tehnovõrgu sügavus truubi põhjast.
- Parandatud
7.	Täiendada projekti seletuskirja infoga, millisel meetodil toimub
tehnovõrgu paigaldamine, kui seda ei teostata kinniselt. - Parandatud
8.	Kajastada projekti geodeetilisel alusplaanil olemasolevate
truupide, drenaažikaevude ja sademeveetorude andmed. - Parandatud
9.	Tehnovõrgu vähim kaugus teemaal paiknevast truubist ja truubi
otsast on min 2,0m. Palun tagada nõuetekohane vahekaugus tehnovõrgu
kulgemisel riigitee 18106 km 2,44-2,45. - Parandatud
10.	Sidekaev C2156-M3 kavandada haljasala keskele kergliiklustee ja
sõidutee suhtes. - Parandatud
11.	Edastada palun ristlõike joonis kinnisel meetodil rajatava
tehnovõrgu ristumise kohta kergliiklusteega riigitee nr 18106 km 2,35.
Märkida joonisele kaeviku kaugus riigitee ja kergliiklustee katte servast.
- Parandatud
12.	Mis põhjusel ei ole koostatud ristlõike jooniseid õhuliini
ristumise kohta riigitee nr 18106 km 1,99, km 2,34 ja km 3,65, riigitee nr
18234 km 0,06 ning riigiteega 18235 km 0,02 ja km 0,48? Lisada
asendiplaani joonisele tingmärkide selgitus õhuliini rippeandmete kohta. -
Parandatud

13.	Õhuliini asukoht riigitee suhtes mastide M25 ja M26 ning M38 ja
M39 vahel erineb asendiplaani viites ja seletuskirjas. Palun ühtlustada -
Parandatud
14.	Projekti asendiplaanil esineb vastuolu Märkuste punktis 1.
tooduga. Asendiplaanil on kohati märgitud, et multitoru tuleb paigaldada
„kohe olemasoleva õhuliini alla“  ja „olemasoleva õhuliini kõrvale“. Palun
ühtlustada, et ei oleks vastuolusid. - Parandatud. Näidatud lõiguti, kus
olemasolevat kaablit on vaja tõsta või multitoru õhuliini alla paigaldada.
15.	Täpsustada kuidas on kavandatud tehnovõrgu ristumine riigitee
äärse Pansionaadi tee truubiga (riigitee nr  18106 km 1,98)? - Parandatud

16.  Alloleval pildil kollase värvusega esiletõstutud tee nimetuse asemel
peaks olema 18235 Saatse-Perdaku tee. - Parandatud

Lugupidamisega

Rasmus Valli

Projekteerija

OÜ Keskkonnaprojekt

E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Tel: +372 5786 5900

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 15. oktoober 2024 10:34
To: Rasmus Valli < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: (VT2156) Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu
rajamine, Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond

Tere!

Palun teha projektis mõned korrektuurid ja täpsustused.

1.	Projekteeritud trassi ühendamine ELASA sidevõrguga kaevus 103K34
teostada vaadatuna riigitee poolt kaevu tagant küljest, et oleks tagatud
avatud kaeviku nõuetekohane vahekaugus teemaal paikneva kraavi
välisnõlvast (min 1m). Lisada avatud kaeviku piirid ja kaeviku kaugus
kraavi välisnõlvast.
2.	Asendiplaanile märkida tehnovõrgu kaugus teeäärse truubi (b/p
„Kundruse“ bussiooteala all) otsast tehnovõrgu ristumisel riigiteega 18178
km 11,94. Ristlõike joonisel palun märkida ka tehnovõrgu sügavus
ristumisel vasakpoolse kraaviga.
3.	Tehnovõrgu paigaldamisel riigitee nr 18106 km 1,98-3,65 maantee
äärse kraavi vahetuslähedusse, palun märkida avatud kaeviku piirid ning
kaeviku kaugus kraavi välisnõlvast ja truubist. Tagada kaeviku kaugus
kraavi välisnõlvast min 1m. Täpsustada tehnovõrgu paigaldamise meetod
(kinniselt, avatud kaevikuga või adraga).
Antud lõigus on kohati kõrvuti kaks riigitee maaüksust, millest üks on
üsna kitsas. Vältida tehnovõrgu kulgemist libamisi kinnistu piiril
kulgemisel ühelt kinnistult teisele. Soovitame kavandada tehnovõrgu
paiknemine selliselt, et oleks ennetatud ehitustööde käigus tehnovõrgu
paigaldamine väljapoole IKÕ ala (antud juhul puutuvad naaberkinnistute IKÕ
alad kokku vaid nurkapidi). Tehnovõrgu paiknemisel riigitee maaüksusel
võiks tehnovõrgu kaugus kinnistu piirist olla min 0,5m.
4.	Tehnovõrgu ristumine riigitee 18106 km 3,15 kraaviga teostada
kinnisel meetodil, tagades avatud kaevikute kaugus kraavi välisnõlvast min
1m või rajada tehnovõrk lahtisel meetodil kraavi välisnõlvast
nõuetekohasele kaugusele.
5.	Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid palun vormistada vastavalt
Transpordiameti
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-02/IK%C3%95%
20n%C3%A4idislahendus_19.02.2024.pdf> Isikliku kasutusõiguse seadmise
plaani näidislahendusele. Edastage palun IKÕ plaanide fail ka .dwg
formaadis.
6.	Palun korrigeerida ristlõike joonisel riigitee km-t tehnovõrgu
ristumisel riigiteega nr 18106 km 2,46 (ristlõike joonisel märgitud km
2,39). Märkida joonisele ka truup ning tehnovõrgu sügavus truubi põhjast.
7.	Täiendada projekti seletuskirja infoga, millisel meetodil toimub
tehnovõrgu paigaldamine, kui seda ei teostata kinniselt.
8.	Kajastada projekti geodeetilisel alusplaanil olemasolevate
truupide, drenaažikaevude ja sademeveetorude andmed.
9.	Tehnovõrgu vähim kaugus teemaal paiknevast truubist ja truubi
otsast on min 2,0m. Palun tagada nõuetekohane vahekaugus tehnovõrgu
kulgemisel riigitee 18106 km 2,44-2,45.
10.	Sidekaev C2156-M3 kavandada haljasala keskele kergliiklustee ja
sõidutee suhtes.
11.	Edastada palun ristlõike joonis kinnisel meetodil rajatava
tehnovõrgu ristumise kohta kergliiklusteega riigitee nr 18106 km 2,35.
Märkida joonisele kaeviku kaugus riigitee ja kergliiklustee katte servast.
12.	Mis põhjusel ei ole koostatud ristlõike jooniseid õhuliini
ristumise kohta riigitee nr 18106 km 1,99, km 2,34 ja km 3,65, riigitee nr
18234 km 0,06 ning riigiteega 18235 km 0,02 ja km 0,48? Lisada
asendiplaani joonisele tingmärkide selgitus õhuliini rippeandmete kohta.

13.	Õhuliini asukoht riigitee suhtes mastide M25 ja M26 ning M38 ja
M39 vahel erineb asendiplaani viites ja seletuskirjas. Palun ühtlustada
14.	Projekti asendiplaanil esineb vastuolu Märkuste punktis 1.
tooduga. Asendiplaanil on kohati märgitud, et multitoru tuleb paigaldada
„kohe olemasoleva õhuliini alla“  ja „olemasoleva õhuliini kõrvale“. Palun
ühtlustada, et ei oleks vastuolusid.
15.	Täpsustada kuidas on kavandatud tehnovõrgu ristumine riigitee
äärse Pansionaadi tee truubiga (riigitee nr  18106 km 1,98)?

16.  Alloleval pildil kollase värvusega esiletõstutud tee nimetuse asemel
peaks olema 18235 Saatse-Perdaku tee.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Rasmus Valli < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, October 7, 2024 1:51 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: (VT2156) Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine,
Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond

Tere!

Saadame Teile projekti kooskõlastamiseks.

Projekti Tellija: Enefit AS

Projekt nr: VT2156

Projekti nimi: Passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine,
Litvina küla, Setomaa vald, Võru maakond

Projektiga seotud teed: 18178 Värska-Ulitina tee, 18106 Saatse-Petseri
tee, 18234 Saatse Pattina tee, 18234 Saatse-Perdaku tee.

Taotlus lisatud kirjale.

Lugupidamisega

Rasmus Valli

Projekteerija

OÜ Keskkonnaprojekt

E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Tel: +372 5786 5900

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.